Thursday, March 17, 2011

Biar Betul Part 26

Kemudian sambungnya lagi

“Bila seseorang trader tu berdisiplin, dia akan mudah adapt kepada new mind set, lebih focus and paling penting dapat adapt kepada psychology sebenar seorang trader”, kata Mary lagi

“Macam mana awak tahu semua ni”, tanya aku lagi kat dia

“Leerrr kan tadi saya dah cakap, ayah saya full time forex trader, banyak perkara yang saya pelajari dari dia”, jelas Mary lagi

“Awak ni betul-betul buat saya kagum”, kata aku lagi kat dia.

“Isssshhh awak ni, puji lebih-lebih pulak”, kata Mary lagi.

Kami terdiam, aku leka memerhati mata Mary yang bulat. Mary pulak leka makan fries yang aku belikan tadi. Kuat makan awek ni fikir aku, tapi body solid macam model jer. Ni mesti tiap-tiap hari pegi Gym tak pun buat aerobic tiap-tiap hari ni fikirku.

Kemudian Mary bersuara lagi:

“You nak pinjam tak buku turtle trader?, saya ada bawa kat dalam beg ni”,

“Menarik tu, boleh I tengok”, balas aku lagi

Mary tunduk sedikit lantas mengeluarkan buku berwarna putih yang agak tebal dari dalam beg sandang belakang yang dibawanya.



“Jaga elok-elok tau, ni ayah saya yang belikan”, kata Mary lagi

“Iye ker, awak tak kisah ker bagi pinjam buku ni kat saya, expecially buku ni ayah awak yang bagi, mesti banyak sentimental value buku ni”, tanya aku lagi.

“Pasal banyak sentimental value ler saya bagi pinjam buku ni kat awak, kenapa awak tak nak jumpa saya lagi ker”, tanya Mary lagi.

“Oh begitu, ok nope problem, saya janji baca buku ni sampai habis and lepas tu I pulangkan balik kat awak by hand, kalau perlu ambik flight pegi Jakarta pun I tak kisah”, kata aku lagi.

Perbualan kami sekali lagi terganggu:

Perhatian: Penerbangan MH3203 ke Kuala Lumpur kini sudah bersedia untuk berlepas di Gate 5. Terima kasih

“Flight awak tu kan”, tanya aku kat Mary

“Ha aa…”, jawab Mary ringkas.

“Jom ler saya temankan awak sampai ke Gate 5, flight awak ke Jakarta dari KL tak terlepas ker pasal delay ni”, kata aku kat Mary

“Flight saya ke Jakarta pukul 9 malam ni dari KLIA, rasanya sempat lagi ni”, jawab Mary lagi

Kami bergegas bangun dan aku letak kemas buku yang Mary pinjamkan tadi dalam beg notebook yang aku bawa bersama. Kami melangkah keluar dari restoran Mc Donald dan melangkah perlahan menuju ke Gate 5.

Kami tiba tepat pada masanya, penumpang pesawat MH3203 dari Kuching ke Kuala Lumpur sudah beratur panjang menunggu giliran masing-masing untuk pemeriksaan boarding pass.

“So jumpa lagi yer, time kasih sebab susah-susah jer layan saya ni”, kata Mary lagi

“Sama-sama, I pun nak ucapkan terima kasih kat awak sebab sudi berkongsi cerita forex awak kat saya, insallah kita jumpa lagi, awak balik Kuching semula bila”, aku tanya Mary kembali.

“Tak sure lagi, tapi sekarang ni I balik bercuti kurang lebih satu bulan, sekarang ni University tengah cuti semester, awak pulak bila balik semula kat Kuching?”, tanya Mary lagi kat aku

“Tak sure lagi, tapi saya expect dalam dua bulan lagi kot. Lepas Singapore ni saya nak kena pegi Thailand, lepas tu Filipina and last sekali Taiwan. Lepas tu baru saya off selama 3 minggu, masa off day I ada kat Kuching”, jawab aku lagi.

“Haaa, makcik tu dah panggil awak tu”, kata aku lagi sambil cuit sikit bahu Mary nak bagi tahu staff MAS kat pintu berlepas tu dah bagi isyarat tangan untuk panggil Mary masuk ke dalam pesawat.

“Oh ya, ok ler…jumpa lagi”, kata Mary sambil bersalaman dengan aku. Aku lepaskan tangannya.

Setelah tiga langkah, Mary berhenti, berpaling semula kat aku kemudian dia kata

"Is it ok kalau i call you sometime just to let you know how i'm doing",

Aku kata balik kat dia ," It ok, any time"

Baru saja Mary hendak melangkah pegi aku tanya kat dia, "Is it ok i ambik gambar you and jadikan wajah you wallpaper kat notebook I"

Mary menangguk dan aku ambik gambarnya menggunakan kemera handphone aku

Mary senyum dan melangkah perlahan menuju ke pintu berlepas. Aku hanya mampu memerhati Mary melangkah semakin jauh , hingga akhirnya hilang dari pandangan aku.

“TTuuuuuu ttttttuuuutttt”..ada SMS masuk kat handphone aku

Aku buka, “ nice talking to you, see you later and take care. -Mary”

Mary yang hantar SMS rupanya. Aku balas “awak jugak, jumpa lagi nanti and jaga diri, kirim salam forex kat ayah awak”, then aku tekan send.

Pada aku Mary adalah seorang pemorex sebenar, pengalaman dan cerita yang dia kongsikan bersama aku amat bermakna. Buku Turtle Trader yang dia pinjamkan kat aku, aku keluarkan semula dan aku mula baca sementara aku menunggu flight aku ke Singapore diumumkan. Hujan sudah mula reda dan langit sudah kembali cerah. Suasana di airport Kuching masih sesak namun tenang. Wajah Mary masih jelas terbayang dalam fikiranku dan kini menjadi wallpaper dekat notebook aku.






Sehingga berjumpa lagi