Wednesday, March 9, 2011

Biar Betul Part 23

“Moral citer ni, kalau awak nak tahu awak kena belanja saya minum teh dulu”, kata Mary lagi.

“Oh ok no problem, I pun nak order lagi ni, I punya pun dah habis ni”, kataku lagi sambil bergegas angkat menuju ke kaunter Mc Donald.

“Ehh…eehhhhh….eeehhh tak payah ,,,saya gurau jer, bukan minta betul”, kata Mary lagi

“Tak apa, tak apa saya nak belanja jugak”, balas aku lagi sambil meneruskan langkah menuju ke kaunter. Aku nak order secawan kopi dan secawan teh.

Aku beratur menungu giliran. Mary duduk berseorangan kat situ. Aku perhatikan Mary dari kejauhan, fuuhhh lawa awek ni macam model. Dia pulak aku perhatikan memerhatikan aku juga dari kejauhan. Mesti dia cakap kat dalam hati macam ni, “ffuhhh hensem jugak mamat ni “….aku saja-saja buat ayat tu. Tiba-tiba

“Abang, selamat datang ke Mc Donald, having here or take away”, tanya lembut gadis kat kaunter tu, tersentak aku dari lamunan aku tadi

“One tea and one coffee, having here”, jawab aku ringkas

“Fries sir?”, tanya budak tu lagi.

“It ok, tak apa…oooo ok jugak…. bagi sekali fries large”, jawab aku lagi, sejuk-sejuk macam ni lapar jugak perut ni.

“Semua sekali 12.50”, kata budak tu lagi. Aku bayar dah melangkah menuju Mary membawa sekali bersama semua makanan dan minuman yang aku dah bayar tadi.

“Awak ni susah-susah jer, I gurau jer tadi bukannya betul-betul”, kata Mary lagi sambil menyambut secawan teh yang aku hulurkan kat dia.



Katanya lagi “time kasih, kalau I tahu tadi better I gurau-gurau minta you bayarkan installment keta I bulan ni he he”, dia ketawa kecil.

Aku hanya tersenyum kemudian aku tanya kat dia ,” So sambung balik citer awak tadi, apa moral kisah turtle trader and apa releven nya dengan forex”, kataku lagi sambil menghirup kopi panas yang sengaja aku tak bubuh gula.

Mary tersenyum, kemudian katanya lagi kat aku,”U minum kopi tu tak bubuh gula, tak pahit ker”

“Tak, I memang dah biasa minum kopi macam ni”, jawab ku ringkas

Mary aku perhatikan membancuh sesudu gula kat dalam cawan. Dia hirup tehnya. Mary sambung lagi,” Walaupun kisah turtle trader ni pasal trader stock...”

Tak semena-mena,” excuse me”

Aku dan Mary menoleh ke sebelah bila disapa mesra suara lembut seorang gadis pekerja Mac Donald kat situ.

Sehingga berjumpa lagi.