Thursday, June 30, 2011

Biar Betul Part 54

“Hi Sham, aku jalan dulu”, terkejut sedikit aku bila tiba-tiba jer Jai Idrus sergah aku. Tak perasan aku bila masa pulak dia melangkah keluar dari bilik tempat dia solat tadi. Agaknya aku consentrate sangat tengok tv.

“Ok, tapi sebelum kau pergi tolong kemaskan dulu pinggan mangkuk tu…he he , tak ada ler aku gurau jer”, kata aku lagi kat dia.

Jai Idrus hanya tersengih jer at situ, kami bersalaman.

Ketika membuka pintu utama untuk Jai Idrus keluar, setelah separuh pintu tu aku selak,kemudian aku kata kat dia:

“Story kau kat aku tak abis lagi, kau belum citer lagi kat aku pasal teknik manual yang kau guna tadi, teknik ape dia tadi yang kau cakap tadi tu?”, aku cuba nak ingat balik teknik yang Jai Idrus cakap awal-awal tadi.

“O….teknik EMA crossing, nanti ler lain masa kita lepak lagi, nanti aku bagi tahu kau, aku dah lewat ni. Time kasih pasal sudi layan aku”, kata Jai Idrus lagi sambil tu dia menapak keluar , menyarungkan sandel croc dia yang color merah tu.

Aku kata kat dia,”Ok, call aku nanti, aku malam ni pun nak keluar dengan awek”,

“Yer ker, bila masa pulak kau ni ada awek ni”, balas Jai Idrus

“Pergi ler, pergi ler cepat-cepat dah pukul 6.05pm dah ni, nanti lama sangat girlfriend kau tunggu tu, nanti ler aku bagitahu kau pasal awek tu”, kata aku lagi kat dia.

“Iye lah…iye lah…ok ler..ok jalan dulu, assalamualaikum”, kata Jai Idrus sambil berjalan menuju ke lift.

“Waalaikumsalam…haaahh pandai pun bagi salam”, kata aku lagi kat dia. Aku hanya memerhati dia melangkah pergi dan kemudian aku tutup pintu dan aku kuncikan dari dalam. Aku melangkah lagi ke ruang tamu. Kalau nak tidur dah tak sempat dah ni.

Alamak, aku sendiri pun tak solat Asar lagi. Better aku siap cepat-cepat ni, lepas Maghrib nak jemput Mary Sari pula, nanti tak pasal-pasal aku terlewat.

Aku bergegas menuju bilik tidur, aku ambil towel dan terus menuju toilet. Aku nak mandi dulu, lepas tu solat Asar kemudian tu tunggu Maghrib masuk dulu, solat Maghrib dulu dan lepas tu terus keluar jemput Mary Sari.


Dekat luar hujan sudah reda. Aku offkan aircond, kalau tak off nanti sejuk pulak expecially bila lepas mandi, mau mengigil dibuatnya. TV pun aku offkan juga, cerita Criminal Mind tu tak habis lagi, tapi aku tak kisah sangat sebab episode tu episode ulangan, aku dah pernah tengok, so tengok untuk kali kedua dah tak suspend sangat sebab aku dah tahu macam mana ending episode tu.

TTTTTuuuutttt…tttuuutttt, ada SMS masuk kat handphone aku yang tengah charging.

Nanti ler aku check SMS tu, better aku seattlekan hal aku dulu. Jam kat dinding dah tunjukkan tepat 6.20pm. Lagi 30min nak masuk Maghrib ni, Asar pun tak buat lagi ni. Kang tak pasal-pasal tak sempat pula buat asar. Solat tu penting, solat tu tiang agama.

Macam Jamlus Jackson pernah cakap kat aku:

“Forex-forex juga, tapi solat jangan tinggal”

Sehingga berjumpa lagi