Tuesday, June 14, 2011

Biar Betul Part 50

Seketika kemudian terdengar lagi Jai Idrus, menjerit sambil bertanya:

“Sham kau ada Nescafe ker, teh ker, tak pun milo”,

“Ada, kau cari kat atas rak kat atas tu”, jerit aku kembali sambil tu aku leka nak on kan astro. Alamak tak ada service, cuaca buruk sangat. Teringat aku Jamlus Jackson hari tu, dia pernah cakap kat aku kalau pakai Astro Beyond baru cuaca proof. Kalau aku pakai Astro beyond sure tak ada masalah macam ni. Lama betul aku tak jumpa Jamlus Jackson.

Aku bersuara lagi kat Jai Idrus, aku jerit sedikit, aku kata:

“Jai, susu pekat ada kat dalam bekas colour silver kat dalam peti sejuk tu, kau bancuh apa tu?”, aku menjerit sedikit bertanya kat Jai Idrus dari ruang tamu.

“Aku bancuh Nescafe”, jawab Jai Idrus, suaranya sayup-sayup kedengaran ditelan bunyi deraian hujan lebat kat luar.

Baik aku tutup jer astro ni. Malas aku nak buang masa try dan tunggu signal astro. Dengar radio lagi baik. Aku onkan radio dan dengar sinar FM, dengar lagu-lagu retro ni buat aku rasa macam sekarang ni tahun 80an.

Seketika kemudian. Jai Idrus berjalan masuk ke ruang tamu bersama tray yang siap tersedia seteko air , dua cawan dan sepinggan pizza yang dia dah panaskan guna micro wave.

Sambil tu dia kata kat aku:

“ Haaahhh…tengok macam ni ler layan tetamu, kalau ada tetamu datang jangan ler asyik bagi minuman tin jer…bancuh ler Nescafe, lepas tu hidangkan ler juga benda-benda sampingan macam ni baru ler betul. Kita ni orang timur Sham, penuh dengan adat dan sopan santun”, dia leka menghidang Nescafe yang dia bancuh tadi kat atas meja kopi di ruang tamu apartment aku. Lepas tu dia kata lagi:

“ Kau jangan lupa, adat dan sopan santun ni penting, tetamu kita mesti layan elok-elok, nanti kalau tetamu datang tapi kau tak bagi makan, nanti urang kampung kau mengata kau pula, last-last kau juga yang akan malu, jemput makan, buat macam apartment sendiri”.

Besungguh-sungguh dia bagi nasihat kat aku, macam ler dia tu baik sangat. Aku hanya tersenyum melihat gelagat dia.

“Time kasih, nasihat kau amat bernas sekali”, balas aku lagi kat dia

Aku tune balik kat tajuk forex, aku tanya Jai Idrus lagi:

“Tadi kau cakap kau guna EA, kau guna EA apa”, tak sabar aku nak tahu EA apa yang dia guna.

“Aku pakai EA yang aku reka sendiri, aku program sendiri EA tu”, jelas Jai Idrus lagi sambil menyuap sedikit pizza.

“Kau reti ker buat programming language Meta MQL, sapa ajar”, tanya aku lagi sambil menghirup Nescafe panas yang Jai Idrus bancuh tadi.

“Reti ler jugak, tapi tak ler terror sangat, actually EA tu aku modify, bukan aku buat dari scratch”, kata Jai Idrus lagi.

Kemudian dia kata lagi kat aku,” Sedap pizza ni, ni Hawaiian pizza kan”, katanya lagi sambil mengambil lagi sekeping pizza.

“Yeap ”, jawab aku ringkas

Sambung Jai Idrus lagi,

“Pasal EA tadi, EA tu punya logic base on “time setting”, aku guna EA tu untuk trade and pasang trap masa faudumantal expecially masa ada high impact punya announcment”, katanya lagi kat aku.

Aku balas dan aku kata Jai Idrus:
“Fuuuyyyooo, macam mana tu, nampak macam best jer, explain detail lagi kat aku”,

Sehingga berjumpa lagi