Saturday, June 25, 2011

My FX today cycle 21

Salam trader kepada semua,

Minggu ni menyaksikankan 5 cancel position dan hanya 6 position yang win.

Untuk trading minggu ni (19/6/11 hingga 25/6/11). Result trading aku tunjukkan kat bawah ni. Minggu ni tiada loss, 6 win dan 5 cancel position. Pada masa report ini diupload aku masih ada 11 position yang tengah floating dan 1 position tengah pending. Macam biasa, position yang tengah floating ni bila dah close nanti baru aku ulaskan. Jumlah pips bersih untuk minggu ni berjumlah 648 pips.

Minggu ni aku still agak sibuk anda rasa-rasanya untuk 2 hingga 3 bulan lagi tahap kesibukan aku masih agak tinggi. So macam biasa, walau sibuk macam manapun, aku ambil juga masa sekitar 15-20 minit sehari untuk memorex. Aku hanya intai pembentukan Fibonacci retracement yang menepati syarat entry sistem yang aku gunakan dekat daily chart. Kalau ada, aku pasang pending order dan check balik esok selepas jam 8:30am waktu Malaysia after candlestick baru muncul.

Kepada pembaca yang setia mengikuti siri Biar Betul, teruskan membaca.


Kat bawah ni pula aku tunjukan position yang close dan win untuk trading minggu ini sebagai rujukan.









Selamat memorex kepada semua.

Sehingga berjumpa lagi

[Peringatan : Penjelasan aku berdasarkan strategy yang aku gunakan. Tidak bertujuan untuk ajak pemorex-pemorex lain guna strategy yang sama. Semua pemorex perlu yakin dengan strategy sendiri dan trade ikut plan masing-masing. Strategy yang sama yang di guna oleh pemorex yang berbeza tidak bermakna akan menghasilkan hasil yang sama kerana pychology pemorex dan tahap disiplin pribadi setiap pemorex adalah berlainan]