Monday, October 24, 2011

My FX today cycle 39

Salam trader kepada semua,

Minggu ni aku menyaksikan sebanyak 2 win position, 1 cancel position dan 2 position yang loss.

Result untuk trading minggu ni (16/10/11 hingga 23/10/11) aku tunjukkan kat bawah ni. Pada masa report ini diupload aku masih ada 17 position yang tengah floating dan 12 position tengah pending. Macam biasa, position yang tengah floating ni bila dah close nanti baru aku ulaskan. Jumlah pips bersih untuk minggu ni berjumlah -585 pips. Kat bawah ni aku tunjukkan result trading untuk minggu ni:




Kalau saja-saja nak tengok retracement dan pattern ABC tu, guna sahaja result kat atas tu untuk manual backdated test position tu.


Sehingga berjumpa lagi

[Peringatan : Penjelasan aku berdasarkan strategy yang aku gunakan. Tidak bertujuan untuk ajak pemorex-pemorex lain guna strategy yang sama. Semua pemorex perlu yakin dengan strategy sendiri dan trade ikut plan masing-masing. Strategy yang sama yang di guna oleh pemorex yang berbeza tidak bermakna akan menghasilkan hasil yang sama kerana pychology pemorex dan tahap disiplin pribadi setiap pemorex adalah berlainan]