Sunday, October 2, 2011

My FX today cycle 36

Salam trader kepada semua,

Minggu ni aku menyaksikan sebanyak 4 win position, 6 cancel position dan 1 position yang loss.

Result untuk trading minggu ni (25/9/11 hingga 2/10/11) aku tunjukkan kat bawah ni. Pada masa report ini diupload aku masih ada 13 position yang tengah floating dan 3 position tengah pending. Macam biasa, position yang tengah floating ni bila dah close nanti baru aku ulaskan. Jumlah pips bersih untuk minggu ni berjumlah 4 pips.

Kat bawah ni aku tunjukkan result trading untuk minggu ni:



Minggu ni aku tak ada buat snapshot mana-mana position, aku agak sibuk minggu ni sebab banyak sangat tugasan luar, memorex ni pun aku curi-curi sekitar 15min-20min jer sebelah pagi. Kalau saja-saja nak tengok retracement dan pattern ABC tu, guna sahaja result kat atas tu untuk manual backdated test position tu. SL tu dah teranjak disebabkan trailing stop 100 pips yang aku pasang. So tinggal lagi hanya point A(Entry) dan point C(Take Profit) sahaja. Untuk position yang cancel tu, aku simply cancel sebab pattern ABC tu dah tak valid.

Sehingga berjumpa lagi

[Peringatan : Penjelasan aku berdasarkan strategy yang aku gunakan. Tidak bertujuan untuk ajak pemorex-pemorex lain guna strategy yang sama. Semua pemorex perlu yakin dengan strategy sendiri dan trade ikut plan masing-masing. Strategy yang sama yang di guna oleh pemorex yang berbeza tidak bermakna akan menghasilkan hasil yang sama kerana pychology pemorex dan tahap disiplin pribadi setiap pemorex adalah berlainan]