Sunday, July 24, 2011

My FX today cycle 25

Salam trader kepada semua,

Minggu ni menyaksikan sebanyak 4 win position, 9 cancel position dan 1 position yang loss.

Result untuk trading minggu ni (17/7/11 hingga 24/7/11) aku tunjukkan kat bawah ni. Pada masa report ini diupload aku masih ada 5 position yang tengah floating dan 1 position tengah pending. Macam biasa, position yang tengah floating ni bila dah close nanti baru aku ulaskan. Jumlah pips bersih untuk minggu ni berjumlah 649 pips.

Kat bawah ni aku tunjukkan result trading untuk minggu ni:


Minggu ni aku snapshot cuma satu jer iaitu position sell AUDNZD yang win 382 pips. Aku tak ada kelapangan nak snap shot semua position yang lain. Tapi macam biasa kalau ada pemorex-pemorex yang saja-saja nak tengok Fibonacci retracement yang sebabkan aku pasang position tu, guna jer SL sebagai point A, Entry sebagai point B and point C pula adalah tempat retracement fibo yang dicapai.

Kat bawah ni Snapshot untuk sell AUDNZD.


Selamat memorex kepada semua.

Sehingga berjumpa lagi

[Peringatan : Penjelasan aku berdasarkan strategy yang aku gunakan. Tidak bertujuan untuk ajak pemorex-pemorex lain guna strategy yang sama. Semua pemorex perlu yakin dengan strategy sendiri dan trade ikut plan masing-masing. Strategy yang sama yang di guna oleh pemorex yang berbeza tidak bermakna akan menghasilkan hasil yang sama kerana pychology pemorex dan tahap disiplin pribadi setiap pemorex adalah berlainan]