Tuesday, December 6, 2011

Biar Betul Part 94



Dipetik dari Journal Forex Jamlus Jackson
Timur Laste. Tiada bertarikh

Aku tidak duduk terlalu lama didepan komputer untuk melabur. Cukup sekadar melihat komputer sekitar sekali sahaja sehari sekitar 15 minit. Percaya atau tidak, amat jarang aku membawa bersama komputer riba aku bersama bila aku keluar rumah. Tidak ada keperluan untuk aku membawa komputer riba aku bersama kerana pelaburan forex aku dikawal selia “stop loss” dan “target profit” yang sudah dikenal pasti. Aku menjalani hari-hari aku dengan urusan-urusan harian dan meluangkan masa aku hampir setiap hari bersama keluarga dan kawan kawan terdekat. Seperti seorang peniaga warung pisang goreng yang mengenal pasti tahap keuntungan yang hendak dicapai dan tahap kerugian yang mampu ditanggung aku juga melakukan benda yang sama, aku mengenal pasti keuntungan yang ingin aku capai dan kerugian yang mampu aku tanggung.

Sehingga berjumpa lagi