Thursday, September 5, 2013

Biar Betul Part 122





Dipetik dari Journal Forex Jamlus Jackson

Mulai sekarang, pastikan aku melihat bayangan kejayaan  aku dan  aku yakin  selagi aku sentiasa melihat bayangan kejayaan aku, aku pasti tidak akan berputus asa. Kukuhkan minda,mantapkan matlamat dan  yakinlah aku pasti berjaya jika aku mahu berjaya.  Jalan untuk aku berjaya akan terbuka  dengan sendiri dan aku  hanya perlu  berdisiplin untuk melakukannya lagi dan lagi.

Aku menulis seperti ini  khusus untuk memantapkan  disiplin dan mengawal emosi aku sendiri. Setelah hampir 3 tahun  bergiat  dan melabur di forex, aku kini menfokuskan keseluruhan kudrat aku untuk hanya satu matlamat. Membaiki dan mendisiplinkan diri sendiri. Hanya itu yang utama. Aku mengakui kerugian aku selama ini semuanya  berpunca dari diri aku sendiri. Jika aku ingin berjaya aku hanya perlu pertingkatkan kemantapan minda  sebenar  sebagai seorang pelabur. Kesemua pelabur berjaya adalah kerana mereka  berjaya mengawal minda dan emosi ketika melabur.